Onze InCharge app

Met onze InCharge app vind je snel de dichtstbijzijnde laadpaal. Je ziet wat je er betaalt en je navigeert makkelijk naar de laadpaal toe. Ook check je daar de laadsessies van je laadpaal thuis en stel je nieuwe functies in.

Apple Store logoGoogle Play logo


Laadpalen vinden

Je vindt altijd makkelijk en snel een laadpaal in de buurt.


Laadtarieven zien

Je ziet per laadpaal wat je er betaalt met je InCharge laadpas.

Lees meer over onze tarieven


Navigeren

Je navigeert in no-time naar de laadpaal toe.

Handig aan de app

Laden met je creditcard

In te stellen in 4 simpele stappen. Scheelt weer een pasje in je portemonnee. En je stopt en start een laadsessie met een druk op de knop. Je hoeft dus niks te scannen.

Stel je favoriete laadpalen in

Handig laadpaal gevonden? Sla hem op in een favorietenlijst. Hoef je nooit meer te zoeken

Volg een laadpaal

Soms is de laadpaal die je wil gebruiken bezet. Door een laadpaal te volgen krijg je een melding zodra 'ie vrij komt. Zo ben je altijd op de hoogte.

Maak zakelijke laadpalen zichtbaar

Geef iedereen toegang tot je zakelijke laadpalen en krijg een vergoeding per kWh.

Geef een storing door

Tik via de kaart op de laadpaal en geef in twee stappen door wat het probleem is. Als het nodig is sturen wij meteen een monteur langs.

Meteen je laadsessies checken

Check al je laadsessies in één handig overzicht. Ook voor je laadpaal thuis.

Zo werken onze app en de My InCharge portal samen

Door in te loggen met je My InCharge account koppel je de InCharge app en de handige portal My InCharge. Dat is extra handig, want:

  • Altijd inzicht: check wanneer je auto oplaadt
  • Handige functies: optimaliseer laden met AutoStart of een laadschema
  • Laadsessies: je hebt altijd toegang tot je laadhistorie

Log in (bestaande klanten)

Hoe krijg ik een account?

Zo zitten onze tarieven in elkaar

Wat je betaalt bij een openbare laadpaal hangt af van verschillende punten. Je snapt precies hoe het werkt door onze meest gestelde vragen over laadtarieven te lezen. Ook vind je er de tarieven die we rekenen in de gemeentes met wie we samenwerken.

 

Onze tarieven, en hoe ze in elkaar zitten

Thuis laden wanneer het je uitkomt

Stel met een laadschema in wanneer je auto automatisch thuis oplaadt. Je kiest zelf de dagen, tijden en laadpas waarop je auto oplaadt. Zo stel je het in:

  • Open de app en ga naar 'Laadpalen'
  • Ga naar 'Mijn thuis laadpaal'
  • Kies je laadpaal en stel een laadschema in
Extra handig: AutoStart

Met AutoStart laadt je auto op zodra je de kabel van je laadpaal thuis in je elektrische auto stopt. Zo stel je het in:

  • Open de app en ga naar 'Laadpalen'
  • Ga naar 'Mijn thuis laadpaal'
  • Kies je laadpaal en zet de optie 'AutoStart' aan

 

Mobile device

Download onze InCharge app

Met onze InCharge app vind je snel de dichtstbijzijnde laadpaal. Je ziet wat je er betaalt en je navigeert makkelijk naar de laadpaal toe. Ook check je daar de laadsessies van je laadpaal thuis en stel je nieuwe functies in.

 

Apple Store logoGoogle Play logo
Ook handig met onze app: creditcardladen

Creditcardladen werkt alleen bij onze eigen laadpalen. Je betaalt dezelfde laadtarieven als met onze InCharge laadpas. Het bedrag van je laadsessie wordt automatisch van je rekening geschreven. 

  • Stap 1: open de app en ga naar 'Mijn laadpassen'. Klik op 'Voeg creditcard toe'. 
  • Stap 2: voeg je kaart toe.
  • Stap 3: stop je laadkabel in je auto en in de laadpaal en selecteer de laadpaal in de app.
  • Stap 4: klik op ‘Start’ om de laadsessie te starten en op 'Stop' om weer te stoppen.
Alles over elektrisch rijden

Geen benzine of diesel meer in je auto, maar stroom. Bekijk de belangrijkste onderwerpen rond elektrisch rijden.

Alles over elektrische rijden

Veelgestelde vragen

Bij welke laadpalen kan ik creditcardladen?

Creditcardladen kan alleen bij onze openbare Vattenfall InCharge laadpalen.

Hoe meld ik een storing aan een laadpunt?

Je wordt het snelst geholpen als je het nummer belt dat op de laadpaal staat. Onze partners checken dan eerst of ze je op afstand kunnen helpen. Anders sturen ze een monteur.

Heb je een storing bij een laadpaal van ons? Dan kan je dit ook doorgeven via de app. Kies de laadpaal waarbij je storing hebt en klik vervolgens op ‘rapporteer’. Dat staat rechts in je scherm met het monteurs-icoontje.

Wat betekenen de verschillende kleuren van laadpuntlocaties in de app?

De iconen van laadpalen op onze kaart komen in 5 verschillende kleuren. De kleur geeft de staat van de laadpaal aan:

  • Donkergroen: 2 of meer vrije laadpunten
  • Lichtgroen: 1 vrij laadpunt
  • Blauw: Er zijn geen vrije laadpunten
  • Rood: Storing
  • Grijs: bezetting is niet bekend

Krijg ik een betaalbevestiging als ik laad met mijn creditcard?

Ja, die krijg je na het opladen in je mail.

Nog vragen?

Kijk dan of die tussen onze veelgestelde vragen staat. Of bel of app met onze klantenservice. We helpen je graag weer op weg.

Veelgestelde vragen

Elke dag beantwoorden we vragen over elektrisch rijden en het opladen van elektrische auto’s. 

De veelgestelde vragen zetten we voor je op een rij.

 

Lees onze veelgestelde vragen

We helpen je graag op weg

Stel je vraag via:

  • WhatsApp op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 op
    020 892 0133
  • de telefoon op werkdagen tussen 08.00 en 15.00 op 
    088 363 7991.

Zo kan je ons bereiken